Bienvenue dans le catalogue en ligne du centre de documentation conjoint de Smart et de Culture & Démocratie.
Le catalogue répertorie plus de 3000 ressources liées aux champs d’actions thématiques des deux organisations partenaires, parmi lesquels : sociologie de l’art et de la culture, politiques culturelles, mouvement coopératif, entrepreneuriat solidaire, économie sociale.
Une partie des ressources dite « vive » est directement accessible dans le centre de documentation, une autre partie est archivée.
Ce fonds documentaire multilingue regroupe des ouvrages scientifiques, des essais, des guides pratiques, des thèses, des revues, des dossiers, des publications sur supports numériques, ….
Toutes les ressources disponibles dans le centre de documentation sont en consultation libre sur place. L’emprunt n’est pas consenti. Photocopieuse disponible sur place pour la reproduction d’extraits.
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'éditeur
Documents disponibles chez cet éditeur
Affiner la recherche
Het grote LobbyBoek / Erik Van Venetië
Titre : Het grote LobbyBoek : De ongeschreven regels van het spel Type de document : texte imprimé Auteurs : Erik Van Venetië, Auteur ; Jaap Luikenaar, Auteur Editeur : Amsterdam [Nederlanden] : Uitgeverij Business Contact Année de publication : 2010 Importance : 288 p ISBN/ISSN/EAN : 978-047-00105-8 Langues : Néerlandais Catégories : Management Mots-clés : 'lobbying','netwerken' Index. décimale : F.04.1 Généralités Note de contenu : Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen.
Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar, de minister, hun secretaresse en de koningin: ze zijn allen te verleiden door de listige lobbyist. Dit boek geeft de tips en de trucs en beantwoordt praktische vragen als: hoe beweeg je je soepel op een receptie, hoe schrijf je een overtuigende lobbybrief, hoe pak je een beslisser in, hoe troef je je tegenstanders af?
Het Grote Lobbyboek laat ook zien hoe de professionals het doen. Hoe krijgt Amnesty International een voet tussen de deur in Den Haag? Hoe gaat Albert Heijn te werk? En hoe werkt ’s lands meest ervaren lobbyiste: koningin Beatrix? Het Grote Lobbyboek onthult het allemaal. Een onmisbare gids voor iedereen – beginneling én grootmeester – die zich wil bekwamen in de regels van het spel.
Het grote LobbyBoek : De ongeschreven regels van het spel [texte imprimé] / Erik Van Venetië, Auteur ; Jaap Luikenaar, Auteur . - Amsterdam (Herengracht, 481, 1017, Nederlanden) : Uitgeverij Business Contact, 2010 . - 288 p.
ISSN : 978-047-00105-8
Langues : Néerlandais
Catégories : Management Mots-clés : 'lobbying','netwerken' Index. décimale : F.04.1 Généralités Note de contenu : Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen.
Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar, de minister, hun secretaresse en de koningin: ze zijn allen te verleiden door de listige lobbyist. Dit boek geeft de tips en de trucs en beantwoordt praktische vragen als: hoe beweeg je je soepel op een receptie, hoe schrijf je een overtuigende lobbybrief, hoe pak je een beslisser in, hoe troef je je tegenstanders af?
Het Grote Lobbyboek laat ook zien hoe de professionals het doen. Hoe krijgt Amnesty International een voet tussen de deur in Den Haag? Hoe gaat Albert Heijn te werk? En hoe werkt ’s lands meest ervaren lobbyiste: koningin Beatrix? Het Grote Lobbyboek onthult het allemaal. Een onmisbare gids voor iedereen – beginneling én grootmeester – die zich wil bekwamen in de regels van het spel.
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1084a F.04.1.VAN.G. Livre Centre de doc Documentaires Disponible
Titre : Zaken die je raken : Hoe sociaal ondernemers maatschappelijke verandering creëren Type de document : texte imprimé Auteurs : Willemijn Verloop, Auteur ; Mark Hillen, Auteur ; Kaat Peeters, Auteur Editeur : Amsterdam [Nederlanden] : Uitgeverij Business Contact Année de publication : 2018 Importance : 224 p. Présentation : photos.,tab., not., rég. ISBN/ISSN/EAN : 978-90-470-1070-8 Prix : 19,99 Langues : Néerlandais Catégories : Economie sociale ; transition Mots-clés : 'transitie' 'social impact' 'sociaal ondernemen' Index. décimale : F.03.4. Innovation sociale Note de contenu : In ‘Zaken die je raken’ beschrijven Willemijn Verloop, Mark Hillen en Kaat Peeters in een inspirerende no-nonsensestijl hoe sociaal ondernemers uit Vlaanderen en Nederland met hun bedrijf grote maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Positieve verhalen over ‘zaken die je raken’ in hart en hoofd. De auteurs bespreken problemen én vooral oplossingen voor een betere wereld, rondom thema’s als consumeren, jongeren, vergrijzing, grond en voeding, circulariteit, energie en inclusie. Met talloze bijzondere voorbeelden tonen ze hoe sociaal ondernemers grote impact hebben op de samenleving, en hoe deze groeiende beweging met elkaar de potentie heeft om een transitie in gang te zetten. En ligne : https://www.businesscontact.nl/boek/zaken-die-je-raken/ Zaken die je raken : Hoe sociaal ondernemers maatschappelijke verandering creëren [texte imprimé] / Willemijn Verloop, Auteur ; Mark Hillen, Auteur ; Kaat Peeters, Auteur . - Amsterdam (Herengracht, 481, 1017, Nederlanden) : Uitgeverij Business Contact, 2018 . - 224 p. : photos.,tab., not., rég.
ISBN : 978-90-470-1070-8 : 19,99
Langues : Néerlandais
Catégories : Economie sociale ; transition Mots-clés : 'transitie' 'social impact' 'sociaal ondernemen' Index. décimale : F.03.4. Innovation sociale Note de contenu : In ‘Zaken die je raken’ beschrijven Willemijn Verloop, Mark Hillen en Kaat Peeters in een inspirerende no-nonsensestijl hoe sociaal ondernemers uit Vlaanderen en Nederland met hun bedrijf grote maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Positieve verhalen over ‘zaken die je raken’ in hart en hoofd. De auteurs bespreken problemen én vooral oplossingen voor een betere wereld, rondom thema’s als consumeren, jongeren, vergrijzing, grond en voeding, circulariteit, energie en inclusie. Met talloze bijzondere voorbeelden tonen ze hoe sociaal ondernemers grote impact hebben op de samenleving, en hoe deze groeiende beweging met elkaar de potentie heeft om een transitie in gang te zetten. En ligne : https://www.businesscontact.nl/boek/zaken-die-je-raken/ Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1767a F.03.4.VER.Z. Livre Centre de doc Documentaires Disponible
Titre : Netwerken: de fijne kneepjes : Hoe zorg je ervoor dat het wel iets oplevert? Type de document : texte imprimé Auteurs : Bo Houwelingen van, Auteur ; Caroline Keeken van, Auteur Editeur : Amsterdam [Nederlanden] : Uitgeverij Business Contact Année de publication : 2016 Importance : 140 p. Présentation : ill. ISBN/ISSN/EAN : 978-90-470-0954-2 Prix : 15,99 € Note générale : Tips, trucs en peptalks die ervoor zorgen dat netwerken eindelijk wél iets oplevert. Langues : Français Langues originales : Néerlandais Catégories : Communication ; Manuel Mots-clés : 'netwerken' 'communicatie' 'etiquette' 'résautage' Index. décimale : G.03 Formation aux métiers non-artistiques Note de contenu : Bo van Houwelingen en Caroline van Keeken bezochten voor 'Netwerken: de fijne kneepjes' elke dag een bijeenkomst in netwerkend Nederland. Sommige mensen hebben er talent voor, charmant lachend visitekaartjes lospeuteren, de juiste persoon precies joviaal genoeg op de schouders slaan. Helaas is dat niet iedereen gegeven – en toch moeten we allemaal wel eens netwerken. Om handige contacten te leggen en zo die leuke klus of baan binnen te slepen. Ze hielden de experts nauwlettend in de gaten en leerden van hen de fijne kneepjes. Ook wendden ze zich tot de wetenschap. Met de tips, trucs en peptalks uit deze gids zorg je ervoor dat netwerken eindelijk wél iets oplevert. En ligne : https://www.atlascontact.nl/boek/netwerken-de-fijne-kneepjes/ Netwerken: de fijne kneepjes : Hoe zorg je ervoor dat het wel iets oplevert? [texte imprimé] / Bo Houwelingen van, Auteur ; Caroline Keeken van, Auteur . - Amsterdam (Herengracht, 481, 1017, Nederlanden) : Uitgeverij Business Contact, 2016 . - 140 p. : ill.
ISBN : 978-90-470-0954-2 : 15,99 €
Tips, trucs en peptalks die ervoor zorgen dat netwerken eindelijk wél iets oplevert.
Langues : Français Langues originales : Néerlandais
Catégories : Communication ; Manuel Mots-clés : 'netwerken' 'communicatie' 'etiquette' 'résautage' Index. décimale : G.03 Formation aux métiers non-artistiques Note de contenu : Bo van Houwelingen en Caroline van Keeken bezochten voor 'Netwerken: de fijne kneepjes' elke dag een bijeenkomst in netwerkend Nederland. Sommige mensen hebben er talent voor, charmant lachend visitekaartjes lospeuteren, de juiste persoon precies joviaal genoeg op de schouders slaan. Helaas is dat niet iedereen gegeven – en toch moeten we allemaal wel eens netwerken. Om handige contacten te leggen en zo die leuke klus of baan binnen te slepen. Ze hielden de experts nauwlettend in de gaten en leerden van hen de fijne kneepjes. Ook wendden ze zich tot de wetenschap. Met de tips, trucs en peptalks uit deze gids zorg je ervoor dat netwerken eindelijk wél iets oplevert. En ligne : https://www.atlascontact.nl/boek/netwerken-de-fijne-kneepjes/ Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 2045a G.03.HOU.N. Livre Centre de doc Documentaires Disponible