Bienvenue dans le catalogue en ligne du centre de documentation conjoint de Smart et de Culture & Démocratie.
Le catalogue répertorie plus de 3000 ressources liées aux champs d’actions thématiques des deux organisations partenaires, parmi lesquels : sociologie de l’art et de la culture, politiques culturelles, mouvement coopératif, entrepreneuriat solidaire, économie sociale.
Une partie des ressources dite « vive » est directement accessible dans le centre de documentation, une autre partie est archivée.
Ce fonds documentaire multilingue regroupe des ouvrages scientifiques, des essais, des guides pratiques, des thèses, des revues, des dossiers, des publications sur supports numériques, ….
Toutes les ressources disponibles dans le centre de documentation sont en consultation libre sur place. L’emprunt n’est pas consenti. Photocopieuse disponible sur place pour la reproduction d’extraits.
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'auteur
Auteur Marion Debruyne |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Affiner la recherche
Innoveren met creativiteit / Marion Debruyne
Titre : Innoveren met creativiteit : Praktijkboek Type de document : texte imprimé Auteurs : Marion Debruyne, Auteur Editeur : Gent [Belgie] : Lannoo campus Année de publication : 2009 Importance : 127 p ISBN/ISSN/EAN : 978-90-209-8332-6 Langues : Français Catégories : Management Index. décimale : F.04.6. Management des entreprises Résumé : innovatie','creativiteit','management' Note de contenu : In de mallemolen ven de internationale concurrentie is stilstaan geen optie. Bedrijven die niet systematich bezig zijn met vernieuwingen, duwen zichzelf uit de markt. innovatie is een onmisbaar element geworden van elke bedrijfsstrategie, niet alleenin technologische sectoren maar in alle segmenten van de economie. In dit boek exploreert Marion Debruyne een aantal creative pistes om over innovatie na te denken en om innovatie in praktijk te brengen. Waar mogelijk, steunt ze daarvoor op de bevindingen van recent onderzoek van FlandersDC.
De auteur legt uit waarom de tijd voorbij is dat bedrijven hun innovatieproces heel discreet binnen hun eigen muren verborgen hielden: de kennis die voor innovatie nodig of nuttig kan zijn, zit immers verspreid over de hele wereld en informatie delen is dus een wezenlijk aspect van innovatie geworden. Voorts laat Marion Debruyne zien waarom innovatie niet hetzelfde is als 'creatif zijn' en hoe een innovatie betekent ook: zich niet beperken tot productinnovatie. De auteur gaat grondig in op de vraag hoe behalve de producten ook alle bedrijfsprocessen en zelfs het hele businessmodel van een onderneming voorwerp van innovatie kunnen worden.Innoveren met creativiteit : Praktijkboek [texte imprimé] / Marion Debruyne, Auteur . - Gent (Belgie) : Lannoo campus, 2009 . - 127 p.
ISBN : 978-90-209-8332-6
Langues : Français
Catégories : Management Index. décimale : F.04.6. Management des entreprises Résumé : innovatie','creativiteit','management' Note de contenu : In de mallemolen ven de internationale concurrentie is stilstaan geen optie. Bedrijven die niet systematich bezig zijn met vernieuwingen, duwen zichzelf uit de markt. innovatie is een onmisbaar element geworden van elke bedrijfsstrategie, niet alleenin technologische sectoren maar in alle segmenten van de economie. In dit boek exploreert Marion Debruyne een aantal creative pistes om over innovatie na te denken en om innovatie in praktijk te brengen. Waar mogelijk, steunt ze daarvoor op de bevindingen van recent onderzoek van FlandersDC.
De auteur legt uit waarom de tijd voorbij is dat bedrijven hun innovatieproces heel discreet binnen hun eigen muren verborgen hielden: de kennis die voor innovatie nodig of nuttig kan zijn, zit immers verspreid over de hele wereld en informatie delen is dus een wezenlijk aspect van innovatie geworden. Voorts laat Marion Debruyne zien waarom innovatie niet hetzelfde is als 'creatif zijn' en hoe een innovatie betekent ook: zich niet beperken tot productinnovatie. De auteur gaat grondig in op de vraag hoe behalve de producten ook alle bedrijfsprocessen en zelfs het hele businessmodel van een onderneming voorwerp van innovatie kunnen worden.Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 785a F.04.6.DEB.I. Livre Centre de doc Documentaires Disponible