Titre : | Crossover : Kunst, media en technologie en Vlaanderen | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Liesbeth Huybrechts, Directeur de publication, rédacteur en chef | Editeur : | Gent [Belgie] : Lannoo campus | Année de publication : | 2008 | Importance : | 223 p | ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-209-7850-6 | Langues : | Français | Catégories : | Média
| Index. décimale : | E.01.2. Analyse des secteurs et/ou des domaines artistiques | Résumé : | Cross-over brengt het kunstveld in kaart dat zijn grenzen verlegt. Meer bepaald naar de wereld van de media en technologie. Zoals hun voorgangers, werken hedendaagse kunstenaars met de materialen van hun tijd. Samen met programmeurs, vormgevers en onderzoekers creëren ze nieuwe uitdrukkingsvormen, nieuwe relaties met het publiek en nieuwe vormen van bewaren en ontsluiten. Films op het internet, virtuele ervaringen in het theater, culturele plekken die live met elkaar verbonden worden, verhalen in de vorm van games, installaties, interactieve poëzie behoren tot de mogelijkheden. Zowat alle belangrijke cultuurhuizen, organisaties, filmfestivals, theaters, kunstencentra, tijdschriften, musea en ook de publieke omroep geven er een plaats aan. Deze publicatie richt zich tot iedereen met interesse in kunst en cultuur en die meer wil weten over hoe ze veranderen onder de invloed van media en technologie in de kennis- en informatiemaatschappij. |
Crossover : Kunst, media en technologie en Vlaanderen [texte imprimé] / Liesbeth Huybrechts, Directeur de publication, rédacteur en chef . - Gent (Belgie) : Lannoo campus, 2008 . - 223 p. ISBN : 978-90-209-7850-6 Langues : Français Catégories : | Média
| Index. décimale : | E.01.2. Analyse des secteurs et/ou des domaines artistiques | Résumé : | Cross-over brengt het kunstveld in kaart dat zijn grenzen verlegt. Meer bepaald naar de wereld van de media en technologie. Zoals hun voorgangers, werken hedendaagse kunstenaars met de materialen van hun tijd. Samen met programmeurs, vormgevers en onderzoekers creëren ze nieuwe uitdrukkingsvormen, nieuwe relaties met het publiek en nieuwe vormen van bewaren en ontsluiten. Films op het internet, virtuele ervaringen in het theater, culturele plekken die live met elkaar verbonden worden, verhalen in de vorm van games, installaties, interactieve poëzie behoren tot de mogelijkheden. Zowat alle belangrijke cultuurhuizen, organisaties, filmfestivals, theaters, kunstencentra, tijdschriften, musea en ook de publieke omroep geven er een plaats aan. Deze publicatie richt zich tot iedereen met interesse in kunst en cultuur en die meer wil weten over hoe ze veranderen onder de invloed van media en technologie in de kennis- en informatiemaatschappij. |
|