Bienvenue dans le catalogue en ligne du centre de documentation conjoint de Smart et de Culture & Démocratie.
Le catalogue répertorie plus de 3000 ressources liées aux champs d’actions thématiques des quatre organisations partenaires, parmi lesquels : sociologie de l’art et de la culture, politiques culturelles, mouvement coopératif, entrepreneuriat solidaire, économie sociale.
Une partie des ressources dite « vive » est directement accessible dans le centre de documentation, une autre partie est archivée.
Ce fonds documentaire multilingue regroupe des ouvrages scientifiques, des essais, des guides pratiques, des thèses, des revues, des dossiers, des publications sur supports numériques, ….
Toutes les ressources disponibles dans le centre de documentation sont en consultation libre sur place. L’emprunt n’est pas consenti. Photocopieuse disponible sur place pour la reproduction d’extraits.
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'éditeur
Basic Books
localisé à :
New-York
|
Documents disponibles chez cet éditeur



The rise of the creative class / Richard Florida
Titre : The rise of the creative class : ...and how it's transforming work, leisure, community & everyday life Type de document : texte imprimé Auteurs : Richard Florida, Auteur Editeur : New-York [Etats-Unis] : Basic Books Année de publication : 2004 Importance : 434 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-465-02477-7 Note générale : Millions of us are beginning to work and live much as creative types like artists and scientists always have-with the result that our values and tastes, our personal relationships, our choices of where to live, and even our sense and use of time are changing. Leading the shift are the nearly 38 million Americans in many diverse fields who create for a living-the Creative Class. The Rise of the Creative Class chronicles the ongoing sea of change in people's choices and attitudes, and shows not only what's happening but also how it stems from a fundamental economic change. The Creative Class now comprises more than thirty percent of the entire workforce. Their choices have already had a huge economic impact. In the future they will determine how the workplace is organized, what companies will prosper or go bankrupt, and even which cities will thrive or wither.
Langues : Anglais Catégories : Créativité ; Culture ; Economie The rise of the creative class : ...and how it's transforming work, leisure, community & everyday life [texte imprimé] / Richard Florida, Auteur . - New-York (Etats-Unis) : Basic Books, 2004 . - 434 p.
ISSN : 978-0-465-02477-7
Millions of us are beginning to work and live much as creative types like artists and scientists always have-with the result that our values and tastes, our personal relationships, our choices of where to live, and even our sense and use of time are changing. Leading the shift are the nearly 38 million Americans in many diverse fields who create for a living-the Creative Class. The Rise of the Creative Class chronicles the ongoing sea of change in people's choices and attitudes, and shows not only what's happening but also how it stems from a fundamental economic change. The Creative Class now comprises more than thirty percent of the entire workforce. Their choices have already had a huge economic impact. In the future they will determine how the workplace is organized, what companies will prosper or go bankrupt, and even which cities will thrive or wither.
Langues : Anglais
Catégories : Créativité ; Culture ; Economie Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 183a E.01.3. FLO Livre Centre de doc Documentaires Disponible