Titre : | Kunst(en) op school : een beeld van 5 jaar cultuurprojecten in Vlaamse scholen | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Inge Ghijs, Auteur | Editeur : | Brussel [Belgie] : Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Centrum voor Informatie en Documentatie | Année de publication : | 2000 | Importance : | 163 p | Langues : | Néerlandais | Index. décimale : | B.02.4. Intégration de l’art dans les programmes scolaires | Résumé : | In 2000 bestaat CANON? de Cultuurcel van het departemen Onderwijs, vijf jaar. Een geschikte aanleiding tot dit boek KUNST(EN) op SCHOOL dat aantoont dat kunsten niet alleen staan. Zij manifesteren zich in alle culturen, niet het minst ook in de schoolcultuur. Journaliste Inge Ghijs en fotograaf Patrick De Spiegelaere gingen in opdracht van CANON op zoek naar mensen, zowel binnen als buiten het onderwijs, voor wie kunsten en culturen ook in schoolverband werkwoorden zijn.
Een bont mengsel van betrokkenen geeft zijn bedenkingen. Aan het woord is de leerling, maar ook de minister, de (kleuter)onderwijzer, en ook de schooldirecteur. Zowel de leraar secundaire, de docent hoger onderwijs als de universiteitsprofessor komen aan bod. De Secretaris-generaal van het departement Onderwijs zat bij Inge Gijs aan tafel, maar ook een moeder van een lagereschoolkind. Een beeldend kunstenaar of danser, een theatermaker of musikant, maar ook een filosoof benaderen het onderwerp vanuit hun ervaring en achtergrond.
Deze kunst- en onderwijspuzzel refereert aan het werk van CANON dat de stukjes kunst en cultuur een actieve plaats geeft op alle niveaus van het onderwijs. |
Kunst(en) op school : een beeld van 5 jaar cultuurprojecten in Vlaamse scholen [texte imprimé] / Inge Ghijs, Auteur . - Brussel (Belgie) : Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Centrum voor Informatie en Documentatie, 2000 . - 163 p. Langues : Néerlandais Index. décimale : | B.02.4. Intégration de l’art dans les programmes scolaires | Résumé : | In 2000 bestaat CANON? de Cultuurcel van het departemen Onderwijs, vijf jaar. Een geschikte aanleiding tot dit boek KUNST(EN) op SCHOOL dat aantoont dat kunsten niet alleen staan. Zij manifesteren zich in alle culturen, niet het minst ook in de schoolcultuur. Journaliste Inge Ghijs en fotograaf Patrick De Spiegelaere gingen in opdracht van CANON op zoek naar mensen, zowel binnen als buiten het onderwijs, voor wie kunsten en culturen ook in schoolverband werkwoorden zijn.
Een bont mengsel van betrokkenen geeft zijn bedenkingen. Aan het woord is de leerling, maar ook de minister, de (kleuter)onderwijzer, en ook de schooldirecteur. Zowel de leraar secundaire, de docent hoger onderwijs als de universiteitsprofessor komen aan bod. De Secretaris-generaal van het departement Onderwijs zat bij Inge Gijs aan tafel, maar ook een moeder van een lagereschoolkind. Een beeldend kunstenaar of danser, een theatermaker of musikant, maar ook een filosoof benaderen het onderwerp vanuit hun ervaring en achtergrond.
Deze kunst- en onderwijspuzzel refereert aan het werk van CANON dat de stukjes kunst en cultuur een actieve plaats geeft op alle niveaus van het onderwijs. |
|