Bienvenue dans le catalogue en ligne du centre de documentation conjoint de Smart et de Culture & Démocratie.
Le catalogue répertorie plus de 3000 ressources liées aux champs d’actions thématiques des deux organisations partenaires, parmi lesquels : sociologie de l’art et de la culture, politiques culturelles, mouvement coopératif, entrepreneuriat solidaire, économie sociale.
Une partie des ressources dite « vive » est directement accessible dans le centre de documentation, une autre partie est archivée.
Ce fonds documentaire multilingue regroupe des ouvrages scientifiques, des essais, des guides pratiques, des thèses, des revues, des dossiers, des publications sur supports numériques, ….
Toutes les ressources disponibles dans le centre de documentation sont en consultation libre sur place. L’emprunt n’est pas consenti. Photocopieuse disponible sur place pour la reproduction d’extraits.
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'auteur
Auteur Camiel van Winkel |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Affiner la recherche
De hybride kunstenaar / Camiel van Winkel
Titre : De hybride kunstenaar : De organisatie van de artistieke praktijk in het postindustriële tijdperk Type de document : texte imprimé Auteurs : Camiel van Winkel, Auteur ; Pascal Gielen, Auteur ; Koos Zwaan, Auteur Editeur : Expertisecentrum Kunst en Vormgeving Importance : 120 p Langues : Français Catégories : Colloque ; Statut de l'artiste Mots-clés : Pays-Bas Index. décimale : E.01.3. Analyse des acteurs culturels Note de contenu : De hedendaagse beeldend kunstenaar voert in toenemende mate een gemengde beroepspraktijk, waarin autonome en toegepaste projecten elkaar afwisselen. Deze artistieke 'hybridisering' is in kaart gebracht in een omvangrijk Nederlands-Vlaams onderzoeksproject onder leiding van Camiel van Winkel en Pascal Gielen.
Tijdens een symposium dat op 7 maart 2012 plaatsvindt op Sint-Lukas Brussel, zullen de uitkomsten van dit onderzoek worden gepresenteerd en ter discussie gesteld. Een van de centrale vragen is in hoeverre de kunstopleidingen in Vlaanderen en Nederland hun profiel zouden moeten aanpassen aan de eisen van de hybride kunstpraktijk.
Over het onderzoeksproject
Het onderzoek behelst een analyse van de toenemende hybridisering van de artistieke praktijk zoals die zich de laatste 35 jaar heeft voorgedaan. Het bevat een unieke verzameling empirische gegevens over het beeld dat drie generaties Nederlandse en Vlaamse kunstenaars van zichzelf en van hun beroepspraktijk hebben, naast gegevens over de wijze waarop zij hun tijd besteden en hun geld verdienen, over de maatschappelijke en culturele inbedding van de beeldende kunst, en over de wisselwerking tussen kunstpraktijk en kunstonderwijs.De hybride kunstenaar : De organisatie van de artistieke praktijk in het postindustriële tijdperk [texte imprimé] / Camiel van Winkel, Auteur ; Pascal Gielen, Auteur ; Koos Zwaan, Auteur . - [S.l.] : Expertisecentrum Kunst en Vormgeving, [s.d.] . - 120 p.
Langues : Français
Catégories : Colloque ; Statut de l'artiste Mots-clés : Pays-Bas Index. décimale : E.01.3. Analyse des acteurs culturels Note de contenu : De hedendaagse beeldend kunstenaar voert in toenemende mate een gemengde beroepspraktijk, waarin autonome en toegepaste projecten elkaar afwisselen. Deze artistieke 'hybridisering' is in kaart gebracht in een omvangrijk Nederlands-Vlaams onderzoeksproject onder leiding van Camiel van Winkel en Pascal Gielen.
Tijdens een symposium dat op 7 maart 2012 plaatsvindt op Sint-Lukas Brussel, zullen de uitkomsten van dit onderzoek worden gepresenteerd en ter discussie gesteld. Een van de centrale vragen is in hoeverre de kunstopleidingen in Vlaanderen en Nederland hun profiel zouden moeten aanpassen aan de eisen van de hybride kunstpraktijk.
Over het onderzoeksproject
Het onderzoek behelst een analyse van de toenemende hybridisering van de artistieke praktijk zoals die zich de laatste 35 jaar heeft voorgedaan. Het bevat een unieke verzameling empirische gegevens over het beeld dat drie generaties Nederlandse en Vlaamse kunstenaars van zichzelf en van hun beroepspraktijk hebben, naast gegevens over de wijze waarop zij hun tijd besteden en hun geld verdienen, over de maatschappelijke en culturele inbedding van de beeldende kunst, en over de wisselwerking tussen kunstpraktijk en kunstonderwijs.Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1453a E.01.3. VAN Livre Centre de doc Documentaires Disponible