Bienvenue dans le catalogue en ligne du centre de documentation conjoint de Smart et de Culture & Démocratie.
Le catalogue répertorie plus de 3000 ressources liées aux champs d’actions thématiques des deux organisations partenaires, parmi lesquels : sociologie de l’art et de la culture, politiques culturelles, mouvement coopératif, entrepreneuriat solidaire, économie sociale.
Une partie des ressources dite « vive » est directement accessible dans le centre de documentation, une autre partie est archivée.
Ce fonds documentaire multilingue regroupe des ouvrages scientifiques, des essais, des guides pratiques, des thèses, des revues, des dossiers, des publications sur supports numériques, ….
Toutes les ressources disponibles dans le centre de documentation sont en consultation libre sur place. L’emprunt n’est pas consenti. Photocopieuse disponible sur place pour la reproduction d’extraits.
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'auteur
Auteur Inge Ghijs |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Affiner la recherche
Kunst(en) op school / Inge Ghijs
Titre : Kunst(en) op school : een beeld van 5 jaar cultuurprojecten in Vlaamse scholen Type de document : texte imprimé Auteurs : Inge Ghijs, Auteur Editeur : Brussel [Belgie] : Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Centrum voor Informatie en Documentatie Année de publication : 2000 Importance : 163 p Langues : Néerlandais Index. décimale : B.02.4. Intégration de l’art dans les programmes scolaires Résumé : In 2000 bestaat CANON? de Cultuurcel van het departemen Onderwijs, vijf jaar. Een geschikte aanleiding tot dit boek KUNST(EN) op SCHOOL dat aantoont dat kunsten niet alleen staan. Zij manifesteren zich in alle culturen, niet het minst ook in de schoolcultuur. Journaliste Inge Ghijs en fotograaf Patrick De Spiegelaere gingen in opdracht van CANON op zoek naar mensen, zowel binnen als buiten het onderwijs, voor wie kunsten en culturen ook in schoolverband werkwoorden zijn.
Een bont mengsel van betrokkenen geeft zijn bedenkingen. Aan het woord is de leerling, maar ook de minister, de (kleuter)onderwijzer, en ook de schooldirecteur. Zowel de leraar secundaire, de docent hoger onderwijs als de universiteitsprofessor komen aan bod. De Secretaris-generaal van het departement Onderwijs zat bij Inge Gijs aan tafel, maar ook een moeder van een lagereschoolkind. Een beeldend kunstenaar of danser, een theatermaker of musikant, maar ook een filosoof benaderen het onderwerp vanuit hun ervaring en achtergrond.
Deze kunst- en onderwijspuzzel refereert aan het werk van CANON dat de stukjes kunst en cultuur een actieve plaats geeft op alle niveaus van het onderwijs.Kunst(en) op school : een beeld van 5 jaar cultuurprojecten in Vlaamse scholen [texte imprimé] / Inge Ghijs, Auteur . - Brussel (Belgie) : Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs. Centrum voor Informatie en Documentatie, 2000 . - 163 p.
Langues : Néerlandais
Index. décimale : B.02.4. Intégration de l’art dans les programmes scolaires Résumé : In 2000 bestaat CANON? de Cultuurcel van het departemen Onderwijs, vijf jaar. Een geschikte aanleiding tot dit boek KUNST(EN) op SCHOOL dat aantoont dat kunsten niet alleen staan. Zij manifesteren zich in alle culturen, niet het minst ook in de schoolcultuur. Journaliste Inge Ghijs en fotograaf Patrick De Spiegelaere gingen in opdracht van CANON op zoek naar mensen, zowel binnen als buiten het onderwijs, voor wie kunsten en culturen ook in schoolverband werkwoorden zijn.
Een bont mengsel van betrokkenen geeft zijn bedenkingen. Aan het woord is de leerling, maar ook de minister, de (kleuter)onderwijzer, en ook de schooldirecteur. Zowel de leraar secundaire, de docent hoger onderwijs als de universiteitsprofessor komen aan bod. De Secretaris-generaal van het departement Onderwijs zat bij Inge Gijs aan tafel, maar ook een moeder van een lagereschoolkind. Een beeldend kunstenaar of danser, een theatermaker of musikant, maar ook een filosoof benaderen het onderwerp vanuit hun ervaring en achtergrond.
Deze kunst- en onderwijspuzzel refereert aan het werk van CANON dat de stukjes kunst en cultuur een actieve plaats geeft op alle niveaus van het onderwijs.Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 0582a B.02.4. GHI Livre Centre de doc Documentaires Disponible